sábado, 19 de noviembre de 2016

Model educatiu del centre

Ens agradaria molt per als nostres fills que el projecte educatiu del centre evolucionés cap a un model respectuós amb els ritmes dels infants. Existeixen molts models: escola lliure, escola 21, mètode waldorf... no apostem a priori per cap en concret però ens agraden els models que tendeixen a donar eines a l’infant per aprendre en lloc de ensenyar.

Sabem de les dificultats de capgirar el projecte educatiu però hi ha petites coses que es poden fer per tal de millorar? Quines? Animeu-vos-hi!

Cal debat, molt de debat, el projecte educatiu d’un centre ha d’estar sempre en el punt de mira. Els canvis no s’han d’implementar a la babalà i els projectes educatius han de tenir estabilitat però entre modificació i modificació hi ha d’haver molt de debat. Aquest diàleg s’ha de produir entre tots els estaments de la comunitat educativa, els pares també hi hem de dir la nostra.

Volem encetar aquest debat ja! Proposarem al centre crear grup de treball i organitzar un cicle de xerrades on poder convidar a responsables d’altres centres que han apostat per models alternatius.

Tot això es nomes per encetar el debat, animeu-vos a participar.

2 comentarios:

  1. Jo crec que és necessari un model que tingui en compte el ritme i necessitats dels nens en cada una de les seves etapes. Que els nens siguin particeps en el projecte educatiu i es treballi per que es sentin motivats per apendre

    ResponderEliminar
  2. Totalment d’acord. Aprofito per comentar que la setmana passada vaig tenir una reunió amb el director del centre i concretament en aquest punt del programa educatiu en vaig sortir satisfet.

    Li vaig explicar que no pretenem capgirar res i que valorem positivament el programa de Gavà Mar, de fet molts hi portem el fills perquè creiem que a Gavà és el que més s’acosta al que ens agradaria.

    Penso que en aquest sentit es podrà parlar molt del tema i trobarem punts d’entesa i receptivitat per part del centre. El projecte “ocells del nostre entorn” va en part encaminat a això: és multidisciplinar, transversal i es pot fer que els nens adquireixin coneixements per ells mateixos.

    Finalment el director va comentar-me una idea que fa temps voldria implementar al centre (no explico perquè desconec si ho ha fet públic) que va molt en la línia del que proposem. Altra cosa son les dificultats lògiques que puguin sortir i per això estem.

    ResponderEliminar